Power Walking

Genietend van de buitenlucht werk je aan je gezondheid! 

Power Walking is conditioneel wandelen en wordt ook wel sportief wandelen, fitwalk of powerwalk genoemd. Dit komt allemaal neer op fanatiek lopen op een tempo van rond de 6 à 7 kilometer per uur.  Door een krachtige armbeweging en een sterke afzet met de voet zijn veel spieren tegelijkertijd actief. De hartslag komt hierdoor op een niveau dat nodig is om conditioneel beter te worden. De ademhaling wordt dieper, de bloedsomloop wordt aangezet en de zuurstoftoevoer vergroot. Het calorieverbruik kan hierdoor oplopen tot wel 500 calorieën per uur.

Deze sportieve training is een simpele manier om meer te bewegen, af te slanken en gezond te blijven. Je werkt aan je gezondheid en hebt plezier, hierdoor is het makkelijk vol te houden en wordt het niet saai. De spierversterkende oefeningen en de intervaltrainingen die tussendoor worden gedaan, zorgen ervoor dat je meer vet verbrandt en een strakker figuur krijgt.

Power Walking is geen hardlopen. Power Walking is geschikt voor jou, voor iedereen en voor alle leeftijden. Door deze natuurlijke vorm van bewegen, met weinig weerstand, is de kans op blessures nagenoeg nihil. Niet iedereen kan hardlopen maar iedereen kan wel Powerwalken.

Met Power Walken kan iedereen zijn of haar doelstelling bereiken. Dit kan zijn afslanken, een betere conditie krijgen, een gezonder en sterker hart krijgen, meer zelfvertrouwen opbouwen, diabetes type 2 verlagen, of gewoon op een leuke manier nieuwe mensen ontmoeten.

Neem nu de beslissing om op een leuke, gezellige en verantwoordelijke manier aan je gezondheid te werken en meld je direct aan!  

De voordelen van Power Walking op een rijtje:

  • Laagdrempelig
  • Geschikt voor alle leeftijden
  • Het helpt het lichaamsgewicht gezond te houden
  • Het verbetert het algemene uithoudingsvermogen en de fitheid
  • Het verbeterd de conditie van hart en bloedvaten
  • Het versterkt de spieren
  • Het zorgt voor mentale ontspanning
  • Het verminder depressies
  • Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten
  • Het verlaagt het cholesterolgehalte
  • Het heeft een bloeddrukverlagend effect
  • Het vermindert de kans op osteoporose (botontkalking)
  • Het vermindert kans op diabetes type 2
  • Betere weerstand tegen kanker
  • Minder kans op vatten van griep

Is de sportschool niets voor jou en is bootcamp of hardlopen te zwaar? Neem dan nu de beslissing om op een leuke, gezellige en verantwoordelijke manier aan je gezondheid te werken en meld je direct aan bij de Powerwalkingclub of neem contact met me op!

In Haarlem Noord elke maandagavond om 19.15 uur en elke woensdagochtend om 9.00 uur! Dan verzamelen we bij zwembad de Planeet.

Op vrijdagochtend verzamelen we om 9.00 bij de parkeerplaats aan de Veerplas, op de A. Hofmanweg in Haarlem of bij de Kennemer Sporthal aan de randweg.

Powerwalkingclub Algemene Voorwaarden